Śniadanie Uncategorized

Krążki awokado pieczone w panierce z siemienia lnianego podawane z chlebem, szynka parmeńską i jajkiem marynowanym w burakach

 

W naszym domu dużo się je awokado. Tym razem ten zdrowy owoc w ciekawej odsłonie . Panierowany w siemieniu , parmezanie i słonych paluszkach na ciemnym pieczywie. Idealny na kanapkę. Można tez jeść osobno  np. z sosem czosnkowym . Pomysł podpatrzony w gazecie Moje Gotowanie 

Składniki

  • 5 łyżek siemienia lnianego
  • Sol , pieprz, ulubione przyprawy do smaku
  • 3 łyżki pokruszonych, słonych paluszków
  • 2 łyżki startego parmezanu
  • 2 male awokado
  • Olej rzepakowy do wysmarowania blachy

1 łyżkę siemienia lnianego zmielić i zalać 6 łyżkami wrzątku. Do tego dodać sol, pieprz i ulubione przyprawy. Odstawić do ostygnięcia. Pozostałe siemię uprażyć na suchej patelni aż zacznie wydawać piękny aromat.Ostudzić. Uważać żeby nie przypalić.

Jedna łyżkę uprażonego siemienia zmielić z sola i połączyć  z reszta ( niezmielona częścią ) uprażonych ziaren siemienia oraz pokruszonymi paluszkami i startym parmezanem

Dojrzale awokado obrać delikatnie z skory. Usunąć pestkę . Awokado pokroić w krążki. Każdy krążek zanurzyć w mieszance siemienia i wody. Następnie obtaczać w mieszance ziaren , paluszków i parmezanu . Ułożyć na blaszce wyłożonej do papierem do pieczenia i natłuszczonej olejem. Piec w temperaturze 200 C przez ok 8 min .

U mnie krążki podane na kromkach chleba posmarowanego serkiem philadelphia w towarzystwie szynki parmeńskiej i jajka marynowanego w jajkach

P1015650.JPG

P1015654.JPG

P1015636.JPG